dinsdag 13 september 2016

Gem.nu - Drie lessen uit de zorg voor gemeenten

Gem.nu - Drie lessen uit de zorg voor gemeenten
Jeroen Homberg 
Het is zaak om te starten met het inzichtelijk maken van kwaliteit. Pak je dit als gemeente nu niet op, dan blijf je achter de feiten aanlopen. Het risico: sturen op resultaat blijft een utopie.  Als inwoner ben ik zo goed als stuurloos en onvoldoende gefaciliteerd voor zorg en ondersteuning in het sociaal domein.  Ik hoop niet dat ik, of een van mijn gezinsleden, ondersteuning nodig heeft via de gemeente.  Niet alleen vanwege ieders welbevinden, maar stel dat zoiets nodig blijkt: waar begin ik met zoeken naar de best passende ondersteuning en wat is het aanbod waar ik uit kan kiezen? Ik ben overgeleverd aan de 'black box' van het sociaal domein.
http://www.gemeente.nu/Organisatie/Opinie/2016/9/Drie-lessen-uit-de-zorg-voor-gemeenten-2874401W/?cmpid=NLC|gemeente.nu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten